En bra och snabb påminnelserutin är viktig för att er likviditet inte skall bli ansträngd, samt minska risken för att en kund blir en dålig betalare. Även ett företag som har en bra rutin för sin fakturering kan välja att låta Collectia hantera kravkedjan från påminnelse och framåt.
Det finns många fördelar, såsom en tredjepartseffekt, snabbare och automatiserade rutiner för påminnelse samt nästkommande steg i kravprocessen.
Med Collectia inkassotjänst får du pengarna från dina kunder i tid och hämtar fler pengar. Samtidig frigörs resurser som är bättre använda för att driva och utveckla ditt företag. Om din kund överskrider betalningsfristen för en faktura, skickar vi professionella inkassokrav via brev, SMS och e-post. Om kunden fortfarande inte betalar, kan din obetalda faktura automatiskt gå till vårt inkassoprocess.
På Collectia tror vi inte att alla era kunder är lika. Vi tror inte heller att alla kunder skall krävas på samma sätt. I traditionell kravhantering blir det då ofta den mest kundvänliga rutinen som tillämpas även för de andra kunderna, vilket leder till onödigt långa och manuella åtgärder.
I vår Påminnelse- och Inkassotjänst kan vi anpassa åtgärderna efter era olika kundgrupper, så att varje kund krävs på det sätt ni anser vara mest effektivt samtidigt som vi inte behöver störa er med frågor i onödan.
Fyll i era uppgifter nedan så återkommer vi till er så snart som möjligt.
Det går också bra att ringa till oss vardagar mellan kl 09-12 samt 13-16, tel 010-195 96 60.
Du kan även maila direkt på sales@collectia.se.
Vill du se ditt ärende eller prata med oss angående ditt brev, vänligen gå till vår hjälpsida.
Collectia AB | Organisationsnummer: 556796-5651
2023 Collectia