Vanliga frågor
För många företag är inkasso något som inte har fått allt för mycket eftertanke. Men när behovet av denna tjänst uppstår väcks ofta en del frågor. Här hittar du svaren på några av de frågor som våra kunder ofta ställer.
Även om du tycker att beloppet är för “litet” kan vi hjälpa dig. Du har utfört ett arbete, och oavsett om din kund är skyldig dig 300 kronor eller 20 000 kronor kan vi hjälpa dig. Vår filosofi är att dina kunder ska behandlas med respekt och konsekvens.
Inget belopp är för stort- eler för litet.
Collectia tjänar bara pengar när vi har löst ditt krav. Du får hela utestående beloppet samt ränta och vi får avgifterna för påminnelser etc. Drar ärendet ut över tiden och hamnar i sk efterbevakning så delar vi vanligtvis på det vi lyckas få in av kunden. Kontakta oss om du vill veta mer om våra priser och tjänster.
Antingen registerar du varje ärende på vår kundweb eller så är våra tjänster inegrerade i det ekonomisystem du använder och du kan skicka en fil med kunder som inte betalat i tid med ett enkelt knapptryck.
I Båda fallen tar vi över all kommunikation med dina kunder efter att kravet har skickats in till oss och du kan istället fokusera på din kärnverksamhet.
Ja, det kan du göra. VI vill då oftast ha betalt för de utlägg vi hunnit göra i processen.
Det kan du se i vår online plattform. Du kan se en total överblick eller varje enskilt ärende. Status, kommmunikation och en massa annan väsentlig information.