Om du har fått ett brev från Collectia beror det förmodligen på att du har en obetald skuld som vi hjälper en kund att driva in.
Det kan finnas många orsaker till att du inte har betalat din räkning. Det har vi förståelse för. Därför vill vi hjälpa dig så bra som möjligt framåt.
Via Mitt Collectia kan du enkelt och säkert få en överblick över skulden. Här kan du också betala, begära avbetalningsplan eller skriva till oss om du har frågor.
Betala av din skuld genom att överföra beloppet via bankgirobetalning. Kom ihåg att ange ditt OCR-nummer så att vi kan identifiera betalningen. Du finner alla uppgifter på ditt brev. Om du saknar brevet kan du logga in på mittcollectia.se via webbläsaren Google Chrome och ta fram en kopia på ditt brev där du finner uppgifterna.
Om du har fått brev från oss kan du använda bifogade girokortet och betala din räkning på ett bankkontor.
Om du väljer avbetalningsplan
Om du inte kan betala hela din skuld på en gång har du möjlighet att ansöka om en avbetalningsplan. På det sättet kan du betala av din skuld i mindre delar under en period tills din skuld är helt betald.
I din ansökan behöver du komma med ett förslag på hur du vill betala av din skuld. När vi har fått din ansökan ser vi till att svara dig så snabbt som möjligt.
Om du redan har betalat din räkning men ändå har fått ett brev från oss ber vi dig logga in på MittCollectia med ditt BankID eller ringa oss på 010-195 96 60.
Du behöver skicka in en kopia på ditt inbetalningskvitto från din bank via e-post: kontakt@collectia.se. Därefter kan vi utreda var och när betalningen gjordes samt om något återstår att betala.
Vi beklagar naturligtvis mycket om du har fått en brev som du inte skulle haft. Generellt gör vi allt vi kan för att säkerställa att endast påminnelser och krav på reella, obestridda och förfallna skulder skickas ut.